Η Δ Ι Α Κ Η Ρ Υ Ξ Η ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΜΑΣ

Επίκαιρη ανάγκη η Ριζική Συνταγματική Αλλαγή από τον Λαό [απόφαση της Ολομέλειας της 28-9-2015 της «Π»] Τον Ιανουάριο του 2012 ένας μικρός αριθμός πολιτών συγκροτήσαμε την «Πρωτοβουλία για Ριζική Συνταγματική Αλλαγή» σαν ώριμη συνέχεια και μετεξέλιξη της λαϊκής αγανάκτησης που είχε ξεσπάσει το καλοκαίρι του 2011 ενάντια στο πολιτικό σύστημα... Κάντε κλικ εδώ για να την διαβάσετε
Πατώντας το παραπάνω εικονίδιο θα μπείτε σε ιστοσελίδα με όλα τα άρθρα του ΙΣΧΥΟΝΤΟΣ Συντάγματος. Σε κάθε άρθρο έχει ενσωματωθεί η ΠΡΟΤΑΣΗ της Πρωτοβουλίας μας. Κάτω από κάθε άρθρο γράφετε τα σχόλιά σας ή προτάσεις αλλαγής του. Ο στόχος είναι να διαμορφωθεί το προσχέδιο ενός νέου Συντάγματος. _______________
 Σχολιασμός άρθρων ισχύοντος Συντάγματος

livestream κανάλι της Πρωτοβουλίας

Ὄνομα μὲν δημοκρατία κέκληται

Χρήστος Κ. Αναγνώστου

Δικηγόρος-συγγραφέας

Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ (Περικλέους Επιτάφιος, Β’, 37) έδωσε τον κλασσικό ορισμό της δημοκρατίας: «…Χρώμεθα γὰρ πολιτείᾳ οὐ ζηλούσῃ τοὺς τῶν πέλας νόμους, παράδειγμα δὲ μᾶλλον αὐτοὶ ὄντες τισὶν ἢ μιμούμενοι ἑτέρους. καὶ ὄνομα μὲν διὰ τὸ μὴ ἐς ὀλίγους ἀλλ’ ἐς πλείονας οἰκεῖν δημοκρατία κέκληται…».

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, όπως εκθέτει εν συνεχεία ο Θουκυδίδης, στηρίζεται στην ισονομία, την αξιοκρατία και την ελευθερία.

Η ΙΣΟΝΟΜΙΑ δεν ισοπεδώνει τους πολίτες, διότι αντισταθμίζεται από την αξιοκρατία. Έκαστος προτιμάται στα κοινά όχι εκ του κόμματος, αλλά εκ της αρετής. Και ο πτωχός δεν κωλύεται να προσφέρη στην πόλη εξ αιτίας της αφανείας του.

Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ διέπει και την πολιτεία και την ιδιωτική ζωή. Η ελευθερία δεν επιτρέπει την προς αλλήλους καχυποψία ούτε την οργή προς τον πλησίον, οι οποίες δημιουργούν σκυθρωπά πρόσωπα.

Ο ΝΟΜΟΣ είναι σεβαστός όχι από φόβο, αλλά από ελεύθερη προαίρεση. Και μάλιστα, όσοι νόμοι έχουν θεσπισθή προς όφελος των αδικουμένων ακόμη και όσοι είναι άγραφοι, θεωρούνται σεβαστοί και απαραβίαστοι.

ΑΥΤΗ είναι η Δημοκρατία των Αθηνών, όπως κατά τον Θουκυδίδη την εξέφρασε ο Περικλής στον Επιτάφιο προς τιμήν των νεκρών του πρώτου έτους του Πελοποννησιακού πολέμου.

Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ «Ελληνική Δημοκρατία», όπως αποκαλείται, συγκρινομένη με την Δημοκρατία των Αθηνών κατ’ όνομα μόνο είναι δημοκρατία, διότι απομιμείται τις λεγόμενες «δημοκρατίες δυτικού τύπου» και στηρίζεται όχι «ες πλείονας», αλλά «ες ολίγους».

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ δυτικού τύπου δεν είναι άμεση, όπως η Δημοκρατία των Αθηνών, όπου η Εκκλησία του Δήμου ως συνέλευση όλων των Αθηναίων πολιτών ασκούσε απ’ ευθείας όλες τις εξουσίες.

ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ συνήθως αντιπροσωπευτική δημοκρατία, διότι, αντί να στηρίζεται απ’ ευθείας στον Λαό, στηρίζεται εις ένα ή δύο ενδιάμεσα σώματα αντιπροσώπων του Λαού (Βουλή, Γερουσία), τα οποία εκλέγονται ανά τετραετία.

Ο ΛΑΟΣ υπνώττει. Και εξ ονόματός του κυβερνά η ολιγαρχία του αίματος (οικογενειοκρατία), του χρήματος (πλουτοκρατία) και του κόμματος (νομενκλατούρα).

Η ΔΙΑΦΘΟΡΑ, η οποία χαρακτηρίζει τα σύγχρονα δυτικά καθεστώτα, αποτελεί μετεξέλιξη της ολιγαρχίας προς την φαυλοκρατία.

ΠΑΡ’ ΗΜΙΝ το καθεστώς, το οποίο ως αλλαγή φρουράς το 1974 διεδέχθη την στρατιωτική δικτατορία, ακολουθεί τον δρόμο της ολιγαρχίας δυτικού τύπου.

ΚΡΑΤΟΣ και παρακράτος συνυπάρχουν. Η τρομοκρατία έγινε ο στυλοβάτης του καθεστώτος, το οποίο κάθε έτος κατά μήνα Ιούλιο εορτάζει τα γενέθλιά του.

ΚΑΠΟΤΕ όμως θα τελειώση αυτό το παραμύθι.

Leave a Reply

  

  

  


2 + 2 =